Golfweek

De 33e editie van de Golfweek. Schrijf je nu in.

Van zondag 25 augustus tot woensdag 28 augustus wordt de 33e editie van de Golfweek in Rhoon gespeeld. Een aantal dagen lang een groot golffeest waar iedereen aan mee kan doen. Iedere dag gebeurt er weer iets anders. De ervaring leert dat alle dagen heel populair zijn en het aantal startplekken is begrenst. Dus wees er snel bij en schrijf je hier in (verwijzen naar juiste pagina op website van de club). Klik op de juiste button. De inschrijfvoorwaarden verschillen wel voor deze groepen. Dus kijk goed wat voor jou van toepassing is.

Wij hopen veel van jullie te treffen op de 33e editie van de Golfweek in Rhoon.

Dag 1: Zondag 25 augustus, 10 uur

De Golfweek begint dit jaar wederom met een gezellige jeugdwedstrijd op zondagochtend waarbij een jeugdspeler een koppel vormt met een volwassen speler. Dat kan een ouder zijn, of grootouder, maar ook tante, neef of buurman. De wedstrijdvorm is Greensome. Daarin slaan beide spelers van elk koppel af om daarna de beste bal te kiezen waarmee doorgespeeld wordt. Er wordt gespeeld op de eerste negen holes van de grote baan (incl. Beverbaan) met een Shot Gun start om 10.00 uur. Dus iedereen start tegelijk op een van de holes. Let op: jeugdspelers dienen wel minimaal baanpermissie te hebben. De wedstrijd wordt georganiseerd door de Jeugdcommissie (jeugdgolf@golfcluboudemaas.nl)

Dag 2: Maandag 26 augustus, 10 uur

Op de tweede dag wordt er een wedstrijd gespeeld in de altijd leuke en gezellige vorm Texas Schramble. Voor deze wedstrijd kan ingeschreven worden als flight van 4 personen. Elke speler van iedere flight heeft een vrije Tee-keuze. Je kunt er voor kiezen om van oranje te spelen, maar van rood, blauw, geel of zelfs wit kan ook. We houden rekening met jouw wens. De wedstrijd start om 10.00 uur met een Shot Gun, dus wees op tijd aanwezig om rustig naar jullie starthole te kunnen lopen. Tijdens de wedstrijd wordt er goed voor jullie gezorgd. Nieuw dit jaar is ook dat er ruimte is voor enkele deelnemers die 9 holes kunnen/willen spelen. Geef dit duidelijk aan van te voren. Deze wedstrijd wordt georganiseerd door de Heren Senioren Commissie.

Dag 3: Dinsdag 27 augustus, 10 uur

Op dinsdag kun je meespelen in een Texas Scramble Ambrose. Dat is een spelvorm waarbij je met een team van 4 speelt en steeds de beste bal kiest van de speler die dan de volgende slag niet mee doet. Zo kun je lekker snel en goed scoren. Maar…..let op: van iedere speler moet wel minimaal 4x de afslag gekozen worden! Voor deze wedstrijd dien je je vanaf 9.00 uur aan te melden, waarna de wedstrijd om 10.00 uur start met een Shot Gun. Ook op deze dag geldt een vrije keuze van kleur tee. De organisatie van de derde dag ligt in handen van de Dames Commissie

Dag 4: Woensdag 28 augustus, 10 uur

Op de laatste dag van de Golf 4-daagse staat de altijd spannende koppelwedstrijd op het programma, georganiseerd door de wedstrijdcommissie. In deze wedstrijd kom je op iedere hole een andere spelvorm en dus steeds weer nieuwe uitdagingen tegen. Ook worden de zes miniholes in het spel betrokken, wat de wedstrijd een bijzonder karakter geeft. De wedstrijd begint om 10.00 uur en start met een Shot Gun. Ook hier geldt een vrije tee-keuze voor elke speler. Gedurende de wedstrijd wordt je uiteraard weer extra verwend met van alles en meer.